راه اندازی فست فود - صفر تا صد فست فود - راه انداز فست فود

راه اندازی فست فود – صفر تا صد فست فود – راه انداز فست فود – 0to100fastfood

سرآشپز بین المللی آقای حسام حسینی ضمن طی کردن مدارج تحصیلی و آکادمیک این هنر، در خصوص راه اندازی و چگونگی راه اندازی فست فود مشاوره های رایگانی را در اختیار شما مشتریان عزیز قرار می دهد

برای بسیاری از ما پیش آمده است که وقتی کاری را از دور تماشا می کنیم، بنظر می آید که شغل پردرآمد و آسانی می باشد.

ولی این گونه نیست.

هر شغلی سختی و مشکلات خاص خودش را دارد.

برای مثال راه اندازی رستوران و فست فود:

هزینه های ابتدایی برای راه اندازی بسیار زیاد می باشد:

  • انتخاب مکان مناسب، حال بصورت اجاره ای و یا خرید

  • انتخاب مشاور و راه انداز حرفه ای و عقد قرار داد با ایشان

  • خرید تجهیزات آشپزخانه صنعتی

  • خرید میز و صندلی رستوران و فست فود

  • خرید تجهیزات دیگر آشپزخانه از قبیل : کارتن پیتزا ، بشقاب و ظروف چینی آشپزخانه

  • خرید مواد غذایی اولیه برای فستفود یا رستوران

  • خرید مواد غذایی مایحتاج ماهانه

  • انتخاب چند کارگر و سر آشپز خوب

  • تبلیغات برای فستفود یا رستوران

بعد از انجام تمام مراحل بالا و راه اندازی فستفود، نیاز به زمان و شناخته شدن دارید.

که این اتفاق با مرور زمان و با برنامه ریزی درست می تواند نتیجه بخش باشد. و تمام هزینه هایی که برای راه اندازی انجام داده اید را در مدت کوتاهی جبران نمایید و فستفود شما شروع به سود دهی نماید.

 

در تمام این مراحل، نیازمند مشاور و راه انداز حرفه ای می باشید که دارای تجربه کافی در این زمینه و سابقه درخشان باشد.

 

شما دوستان عزیز قرار است هزینه زیادی برای راه  اندازی انجام دهید، پس این حق را دارید که رزومه مشاوره خود را ملاحظه نمایید و حتی فست فود و رستوران هایی که ایشان راه اندازی نموده است را از نزدیک مشاهده کنید و یا با مدیر آنجا نیز صحبت کرده و مشاوره و صحبت های مدیر آنجا و نظر ایشان درباره راه انداز را نیز پرسیده و با خیال راحت، مشاور و راه انداز خود را انتخاب نمایید.

 

همچنین استاد حسام حسینی برگزار کننده دوره های آموزشی صفر تا صد فست فود در تهران و شیراز می باشد.

تا دوستانی که علاقمند به آموزش آشپزی هستند، با حضور در دوره های آموزشی استاد حسینی که ماهانه در آموزشگاه های حنانه واقع در تهران و آموزشگاه آنیل واقع در شیراز برگزار می گردد، آموزش های لازم از جمله :

– آموزش انواع پیتزا ها

– آموزش انواع سوخاری ها

– آموزش انواع سس ها

– آموزش انواع دسر ها

– آموزش انواع ساندویچ ها

– آموزش مدیریت فست فود و….

را فرا بگیرند تا در صورت نیاز خودشان شروع به راه اندازی فستفود کنند و یا در جایی مشغول به کار شوند.

 

راه اندازی فست فود

سرآشپز بین المللی آقای حسام حسینی ضمن طی کردن مدارج تحصیلی و آکادمیک این هنر، در خصوص راه اندازی و چگونگی راه اندازی فست فود مشاوره های رایگانی را در اختیار شما مشتریان عزیز قرار می دهد


بسیاری از ما رویای راه اندازی فست فود را در سر داریم. هر وقت برای صرف غذا به یکی از فست فودهای شلوغ می رویم به این فکر می کنیم که این کار چقدر سود دارد و این رستوران یا فست فود چقدر می فروشد.
همگی عادت داریم که در مورد هر شغلی محاسباتی انجام دهیم و با خود بگوییم که مگر این غذا یا جنس چقدر برای خودش تمام شده که اینقدر از مردم پول می گیرد. غافل از اینکه ما از حاشیه و جوانب آن کار یا فست فود هیچ چیز نمی دانیم.
اصلا نمی دانیم که یک فست فود چقدر هزینه های جانبی دارد حقوق پرسنل، هزینه صبحانه، ناهار، شام پرسنل، هزینه محل اسکان پرسنل، اجاره مغازه، مالیات، هزینه آب، برق، گاز، پرتی مواد غذایی و هزینه های پیش بینی نشده… خب، فکر میکنم کمی دیدتان در مورد این شغل باز شد، حالا می خواهم کمی تخصصی تر راجع به این شغل و دیدگاههای اشخاصی که وارد این شغل می شوند باهم صحبت کنیم.
در طی این سالها که در حرفه راه اندازی فست فود و رستوران مشغول هستم با افراد مختلفی برخورد داشتم که تقریبا اکثریت برای ورود به این حرفه یک دید مشترک داشتند و آن هم این بود که به قول خودشان الان پول تو شکمه و اینکه کار رستوران نقده و ما هر روز پول نقد از مشتری می گیریم و جنس هایمان را چکی خریداری می کنیم، پس در نتیجه بهترین شغل است، اما آیا دید آنها درست بود؟ همگی این افراد مشغول انجام حرفه های دیگری بودند، مانند کار ساختمان، خرید و فروش ماشین و یا حتی کارمندان دولتی، ورزشکاران و … و استدلالشان برای ورود به این حرفه به جز موارد ذکر شده این بود که دیگر عمر شغلهای خودشان به پایان رسیده و دیگر نمی شود کار کرد و تنها چیزی که آینده آنها را تامین می کند راه اندازی فست فود یا رستوران است.
ولی چرا اکثریت آنها به اهداف خود نرسیدند و خیلی زود شاید در کمتر از چند ماه بعد از افتتاح فست فود خود مجبور به جمع کردن آن با ضررهای بسیار بالا شدند؟ بیایید با هم چند مورد از این دلایل ورود به صنعت فست فود و رستوران را بررسی کنیم. آیا این دید که در فست فود یا رستوران پول نقد می گیریم و چکی یا مدت دار خرید می کنید دلیل خوبی برای ورود به این صنعت است؟ بعد از سالها تجربه در این زمینه به این نتیجه رسیده ام که کار فست فود یا رستوران روزانه است، یعنی حسابداری و بستن صندوق در پایان هر روز حتما باید انجام شود. کسانی هم که در این صنعت موفق هستند به خوبی می دانند که اگر نقدی خرید کنند چقدر به نفع آنهاست.
وقتی جنسی را شرایطی و مدت دار خریداری می کنید تخفیف نقدی برای شما در نظر گرفته نمی شود و اینکه نهایتا چک 2 یا حداکثر 3 ماهه از شما می گیرند، آیا به نظر شما اینکه از تخفیف نقدی محروم شوید و پول اجناس را چندماه بعد پرداخت کنید به نفعتان است؟ بعلاوه اینکه شما با مواد غذایی سر و کار دارید که باید تازه و روزانه فروخته شود، مانند مشاغل دیگر به این صورت نیست که شما تصور کنید با پولی که قرار است چند ماه آینده پرداخت کنید می توانید کار کنید. ضمنا حساب روزانه شما هم دچار پیچیدگی زیادی می گردد. پس این دید دلیل خوبی برای ورود به این صنعت نیست.
مورد دیگر که دوستان عقیده دارند پول تو شکمه، آیا واقعا همینطور است؟ باید بگویم بله ولی در چه صورتی؟ در صورتیکه شما کاملا مسلط به این کار باشید که آنهم فقط به واسطه سالها تجربه بدست می آید. اینکه قبل از انتخاب مکان مناسب برای فست فود یا رستوران بدانید مکان مورد نظر باید دارای چه امکانات و موقعیتی باشد، چه تجهیزاتی با چه ابعادی متناسب با نوع کار نیاز دارید و … بسیاری از دوستانی که فکر راه اندازی فست فود یا رستوران را در سر دارند تجربه ای در این زمینه ندارند، در نتیجه برای شروع، نیاز به یک مشاور با تجربه و متعهد دارید تا در قدمهای اولیه به شما کمک کند تا از گزند افراد سودجو و کلاهبردار که متاسفانه در این صنعت کم هم نیستند مصون بدارد و نیز برای شروعی موفق و بدون ایراد در کنار شما باشد. نکاتی که بصورت کلی ذکر شد برای این بود که دید مناسبی برای ورود به این صنعت پیدا کنید، حال نکاتی را برای بعد از استارت کار بطور کلی بیان میکنیم:
1- توجه به اصول بهداشتی: رعایت اصول بهداشتی در کارکنان یک فست فود باید آنقدر مشهود باشد که مشتریان با یکبار آمدن به آنجا از این موضوع مطلع شوند. داشتن کلاه و دستکش و البته لباس های یکدست، تمیز و با رنگ روشن و پاک کردن سریع میز غذایی که پیش از این مشتری دیگری از آن استفاده کرده است، نکته های اولیه ای هستند که باید به آنها دقت کرد.
2- آشپزخانه قابل رویت: فست فود هایی که آشپزخانه و بخش سرو غذایشان قابل مشاهده هستند و مشتری میتواند تمام کارهایی که برای تهیه غذا اجرا میشود ببیند، برای انتخاب مناسب تر هستند زیرا در اینصورت کارکنان فست فود باید به نکته های بهداشتی و اصول حرفه ای آشپزی و سرو، بیش از پیش توجه کنند.
3- کارکنان مودب و پاسخگو: مناسب بودن سر و وضع کارکنان و پاسخگو بودن آنها در برابر مشتری از ویژگی های یک فست فود خوب است. آنها باید با کمال ادب و احترام به درخواست های مشتری پاسخ دهند و به شکایت های احتمالی آنها رسیدگی کنند. رعایت این نکته ها، ابتدایی ترین موارد در امور مشتری مداری در فست فود هاست.
4- تهیه پرس های غذایی به اندازه: یک فست فود خوب در مصرف مواد غذایی زیاده روی نمیکند و این ویژگی خود را به عنوان یک صفت ویژه به مشتری میشناساند. تمام پرس های سرو شده در فست فود باید به اندازه یک فرد عادی باشد و در بشقاب با بهترین تزئینات در اختیار مشتری قرار گیرد بطوریکه هم سیر شوند و هم احساس پری نکنند.
5- داشتن سیستم تهویه مناسب: سیستم تهویه یک فست فود بسیار مهم است زیرا در غیر اینصورت بوی انواع غذاها در سالن فست فود پر میشود و باعث ناراحتی مشتری خواهد شد.
6- داشتن فضای مناسب: محیط یک فست فود نباید آنقدر کوچک باشد که میزها بیش از اندازه نزدیک به هم قرار بگیرند زیرا در اینصورت مشتریان احساس نا امنی میکنند و نمیتوانند با آرامش و راحتی غذایشان را میل کنند.
7- حضور مسئول فست فود در کنار مشتریان: حضور مسئول فست فود در جایی که مشتریان به صرف غذا می پردازند و پرس و جو از آنها درباره اینکه کیفیت و کمیت غذا مورد پسندشان است یا نه، نشانه آنست که فست فود به مشتریانش اهمیت میدهد و همواره در پی بهتر شدن است. وجود فرمهای نظرخواهی نیز میتواند نشانه ای از همین اهمیت قائل شدن برای مشتری باشد.
8- داشتن میزهای شیشه ای: از آنجا که سطوح پلاستیکی آلودگیها را به خود جذب میکنند، در یک فست فود مناسب باید میزهای شیشه ای وجود داشته باشد تا به راحتی تمیز شوند. بعلاوه، از پارچ نباید برای سرو نوشیدنی ها استفاده کرد، بلکه آنها باید وکیوم شده باشند و با همان بطری و نی سرو شوند زیرا استفاده از لیوان و پارچ احنمال انتقال آلودگی را بالا میبرد.
9- رعایت تناسب در میان غذاها: بیشتر غذاهای موجود در منوی فست فودها، غذاهای سرخ شده، چیپسی یا بسیار چرب هستند. درحالیکه در یک فست فود خوب هنگام تهیه منو باید تناسبی میان غذاهای گریل، سرخ شده و پخته در نظر گرفته شده باشد. این کار نشان میدهد فست فود به سلامت مشتریانش توجه دارد، در ضمن اگر غذای جدیدی در منوی غذایی قرار داده شده است که به نظر میرسد مشتری آنرا نمیشناسد، بهتر است یا مواد اولیه آن جلوی نامش ذکر شود یا سفارش گیرنده فست فود با داشتن اطلاعات کافی، این غذا را به مشتری معرفی کند.
10- داشتن بشقاب های محاسبه شده: بسیاری از فست فودها از صفت ” دوبل ” برای برخی از غذاهایشان استفاده میکنند که این کار به غیر از اضافه دریافت کردن پروتئین و کربوهیدرات فایده دیگری ندارد. یک بشقاب مناسب، بشقابی است که 50 درصد آن از سبزی ها، 25 درصد از مواد پروتئینی و 25 درصد آن از غلات تشکیل شده باشد.
11- داشتن نور کافی و شلوغ نبودن: داشتن نور کافی و شلوغ نبودن فست فود از دیگر ویژگیهای یک فست فود خوب است که مسئولان آن باید به این نکات دقت داشته باشند.
12- سرو غذاهای سالم و مغذی: در منوی غذایی یک فست فود دوستدار سلامت، غذاهای خوشمزه و سالم به چشم میخورد. مثلا با درهم آمیختن مواد غذایی با کیفیت و مغذی، غذاهایی تهیه می کنند که مشتری تا به حال انها را امتحان نکرده باشد اما با مصرف آنها مشتری همیشگی فست فود شوند. برای این منظور داشتن یک آشپز خلاق و با تجربه و آگاه از ظرایف تغذیه ای بسیار مهم است.

مراحل راه اندازی فست فود

مقدمه ای برای راه اندازی فست فود

تعیین مکان مناسب جهت راه اندازی فست فود

آیا راه اندازی فست فود موفق آمیز است یا خیر؟

برای راه اندازی فست فود موفق و بدون شکست چه باید کرد؟